Wednesday, March 25, 2015




Nuestro Zoo Imaginario

En conocimiento, nuestros alumnos de 2º han estado aprendiendo de los 6 grupos de los animales: mamíferos, aves, insectos, peces, anfibios, y reptiles. Con este fin, los niños hicieron un proyecto bilingüe para elaborar este tema. Primero, tenían que aprender de las características primarias de cada grupo: como se desplazan, si tiene escamas, pelo o piel húmeda, si son carnívoros, herbívoros o omnívoros, si son vertebrados u invertebrados, y dónde suelen vivir, etc. El proyecto era hacer un zoo ficticio dónde los animales están agrupados según que tipo de animal son.  Como conocimiento es una asignatura dado en ingles, los alumnos tuvieron que hacer las descripciones en ingles.  Luego presentaron lo que aprendieron, en inglés, a los alumnos de 3º.
Our Imaginary  

In science, our 1st grade students have been learning about the 6 animal kingdoms: mammals, birds, insects, fish, amphibians and reptiles.  With this in mind, the students participated in a bilingual project to put in practice what they learned.  First, the students had to learn the primary characterisitics of each group: how they move, if they have hair, scales or wet skin, if they are carnivores, herbivores or omnivores, if the animals are vertebrates or invertebrates, where they usually live, etc.  The project was to create a ficticious zoo where the animals were grouped according to what animal kingdom they belong to.  Given that Science is considered a bilingual subject, the students wrote the descriptions for the animals in English.  Later they presented what they learned, in English, to our 3rd graders.











No comments:

Post a Comment